|| Lidingö är en uppväxt miljö ||

Har tänkt på de här många gånger,Hur man verkligen kan se hur olika ställen skiljer sig åt.Jag har gått i skolan på lidingö tills nian eftersom jag bor där,Men nu har jag börjat på ett gymnasium på söder där alla kommer från olika ställen.De är inte förens nu hur jag har upptäckt hur j*kla bortskämda alla ungar på Lidingö är.Man går runt och ser 12 åringar med de senaste telefonerna,stora fjällräven eller canada goose jackor som är större än dom,de dyraste kläderna och har allt de behöver.Alla "grabbar" på sin femtonårsdag får sprillans nya mopeder(de dyraste märket såklart,det är alltid bäst) och visar stolt upp den för sina polare för att visa att man har "status" och är "cool".Efter några veckor när Iphone precis hade kommit ut hade redan flera den.
På fredagen då är det ju såklart hemmafest hos Magnus som kommer va ensam hemma eftersom hans mamma och pappa är i New York med jobbet så då är alla hans polare bjudna,de kommer över 200 pers eftersom han bor i en 3 vånings villa med en fet tomt,dubbelgarage och utanför garaget står familjens 3 olika bilar,jeepen,BMW:n och jaguaren.Men efter allt festande och baxande blir de uttråkade och drar ut,påvägen får de för sig att göra sönder busshållplatserna eftersom det är så "roligt", "men vad fan skit samma om dom går sönder,pappan betalar ju endå!" .Påtal om deras beteende,ja i skolan leer alla gulligt när dom ser en,man får massa kramar och får komplimanger om sin nya tröja,men när man vänder ryggen,då går den där tjejen direkt till sin andra kompis som också är kompis med tjejen och säger "men gud såg du hennes tröja!? fyfan vad ful! hon ser ut att ha anorexia med den!" .När man går förbi några i korridoren märker man hur man får deras uppmärksamhet,hur de tittar på dig upp och ner och sedan viskar med varandra.
Ja gott folk,detta är sant,detta är Lidingö,"lite finare lite bättre"
Jag är så glad att jag inte går i skolan på lidingö längre,jag skulle inte orka,det är för mycket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0